M'n eerste werkweek - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sven Andreae - WaarBenJij.nu M'n eerste werkweek - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sven Andreae - WaarBenJij.nu

M'n eerste werkweek

Door: Sven Andreae

Blijf op de hoogte en volg Sven

25 Oktober 2011 | Israel, Jeruzalem

Ten eerste harstikke bedankt voor alle reactie's, het doet me goed dat jullie het leuk vinden om me te volgen. :)

Het is alweer woensdag de tijd gaat lekker vlot. Deze week echt begonnen met werken in het reservaat.

We beginnen elke dag met het schoonmaken van de hokken en het voeren van alle dieren dit neemt zo'n 3 uur in beslag daarna krijg je een andere taak toegewezen. De afgelopen week hebben we 3 drinkplaatsen binnen het reservaat schoongemaakt die volgegroeid waren met alg. Dit was erg vies en zwaar werk maar loont wel enorm als je het resultaat uiteindelijk ziet :)

Vandaag hebben we de kooi van de Rode Vossen (inderdaad, dezelfde soort als in Nederland) onder handen genomen. De vossen hadden een hol onder het water bassin gegraven en probeerden zo te ontsnappen. We hebben gaas onderdegrond geplaatst en alles netjes weggewerkt, dit was super zwaar werk, we moesten erg veel zand- scheppen en kruien maar tegelijkertijd ook wel weer fijn om lekker bezig te zijn. Hierna heb ik samen met Josh de muizenkamer, hier worden muizen gefokt voor de slangen, schoongemaakt en daarna was de dag eigenlijk al weer om..

Het project is toch wel een beetje anders dan ik had verwacht, het lijkt hier meer op een soort dierentuin/safaripark dan op een reservaat... dit viel me wel wat tegen.

Ik heb daarom ook besloten dat ik 3 weken eerder naar huis ga, dit komt mede doordat ik het financieel niet kan behappen (Israel is een vrij duur land) en de andere reden is dat ik niet echt het idee heb dat dit een project is wat bij mij past en wat ik 8 weken vol ga houden. Aangezien het elke dag hetzelfde liedje is met soms wat andere noten er tussendoor.. + dat we nu met 7 vrijwilligers zijn en er eigenlijk maar werk is voor 3. Wat erop neer komt dat je de helft van de tijd het 'Ik stond erbij en ik keek ernaar' tafereel hebt. Ik zit sterk te twijfelen of ik het project nog wel af ga maken of dat ik mijn reis helemaal over de kop gooi en wat anders ga doen.. Ik kijk volgende week nog aan en dan trek ik mijn besluit.

Dit klinkt misschien allemaal heel negatief maar ik probeer mijn kop omhoog te houden en geef alles zeker weten de kans die het verdient.

Morgen gaan we gelukkig iets heel anders doen, ik moet al om 4 uur in de auto zitten want we gaan helemaal naar de andere kant van het reservaat om de populatie met Gazelle's te onderzoeken. Het is wel super vroeg maar heb er veel zin in..

Tot het volgende blog

Gr Sven


  • 26 Oktober 2011 - 14:52

    Joop:

    Hallo Sven,

    leuk te lezen hoe het je vergaat!
    je kent mn lijfspreuk welke ik bezigde tijdens de volleybalavonden en ik lees dat je deze ook eigen bent. Denk en kijk in de mogelijkheden welke je tegenkomt en grijp ze vast, veel succes en veel plezier.

  • 26 Oktober 2011 - 17:58

    Nelke:

    Dank voor je verhaal!
    Het is weer om te smullen. En de plaatjes (foto's)denken we er zelf wel bij.
    Volgens mij kom je straks met "vette"spierballen en een six-pack terug.
    Verken ook mogelijkheden van switchen naar een andere kibbutz of een ander project!
    Wie weet is er ergens een mogelijkheid van werken voor Kost en inwoning. Dat zou je wellicht financieel beter passen....
    Zet 'm op!

  • 26 Oktober 2011 - 18:17

    Anke:

    Hee Sven,

    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt en hoe het met je gaat :)
    Jammer dat het niet helemaal aan je verwachtingen voldoet...
    Hopelijk geniet je er wel van!?

    Good luck and enjoy! :)

    Liefs xx

  • 26 Oktober 2011 - 18:18

    JelleJan:

    Hey Sven, Leuk om weer een verhaal te lezen.
    Volgens mij spreekt het jou juist wel aan met "Ik stond erbij en ik keek er naar".
    Dat doe je toch altijd :-D

    Maar even alle gekheid op een stokje.
    Het is inderdaad wel belangrijk om het naar je zin te hebben.
    Maar aan de andere kant, Je zit er nu en je hebt nu de kans, (Denk even terug aan Ommen.)
    Toen hebben we ook besloten gewoon te blijven en toen is het achteraf ook nog super leuk geworden.
    Natuurlijk is deze situatie wel heel anders.
    Wat ik nog even kwijt wil is dat we je hier wel een beetje missen ;-)
    Nog veel succes en plezier!

  • 26 Oktober 2011 - 19:07

    Wieke Ristimaki:

    Wauw, wat een verhaal zeg! Haha, ik wist niet dat je dat deed! Wat gaaf zeg! :) Ik hoop dat alles na een tijdje toch wat blijkt mee te vallen! Zet hem op!

  • 27 Oktober 2011 - 08:56

    Jan Andreae:

    Ben onderweg naar tel aviv, zouden we elkaar kunnen ontmoeten??

  • 27 Oktober 2011 - 15:19

    Milou:

    Hé Sven,

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat. Jammer dat het niet helemaal is wat je ervan verwacht had, maar ik kan je als student meegeven dat je elke kans die je daar krijgt moet aangrijpen. Voor je het weet zit je weer in de schoolbanken en is alles weer back to normal. Grijp je kansen nu ze er zijn en geniet van de tijd die je daar hebt. Het studentenleven is ook duur en een stuk minder avontuurlijk.

    Heel veel plezier nog de komende weken!

    Xxx en veel liefs namens ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 7121

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2011 - 18 November 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: