My second day @Israel - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sven Andreae - WaarBenJij.nu My second day @Israel - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sven Andreae - WaarBenJij.nu

My second day @Israel

Door: Sven Andreae

Blijf op de hoogte en volg Sven

18 Oktober 2011 | Israel, Jeruzalem

Hallo allemaal,

Mijn eerste versag vanuit israel (helaas nog zonder foto's aangezien we hier heel langzaam internet hebben)

Gisteren eerst naar Istanbul gevlogen, samen met 50 bedevaarts moslims die opweg waren naar mekka. Na wat hevige turbulentie voor het landen (de bedevaartsmensen dachten dat Allah hun strafte....) een paar uren in Istanbul gewacht op mijn vervolg vlucht. Helaas niet veel kunnen slapen in het vliegtuig.

Om 9 uur kwam ik aan op Tel aviv om vervolgens snel met een taxi naar Jerusalem te vertrekken. Na lang zoeken de hostel gevonden, de taxi chauffeur zei dat hij de weg wist.... NIET dus, uiteindelijk maar 10 minuten te laat dus dat viel best mee.

Na het orientatie gesprek kregen we een rondleiding door Jerusalem. Vondt het erg mooi om de stad te zien maar alle religieuze verhalen erbij gingen me soms net wat te diep...

Na een goede nacht gemaakt te hebben in de Hostel ben ik om 10:00 vandaag op de bus gestapt richting het Yotvata reservaat om 14:00 stapte ik uit op de bushalte om daar vervolgens weer opgehaald te worden...

Vanmiddag voor het eerst in het reservaat gewerkt en een beetje kennisgemaakt met de mensen die er werken + alle dieren uiteraard.

van Jakhals tot struisvogel er zijn echt veel soorten dieren elk met een eigen verhaal. vanavond de groep ontmoet waar ik mee ga werken; 2 zuidafrikanen en een duitse jongen. 1e indruk heel aardig :)

Kort samengevat: tot nu toe bevalt Israel redelijk goed, vooral het weer is echt super :) Moet nog wel erg Acclimatiseren (wennen) aan het land en de manier waarop dingen hier gebeuren.

Ik hoop dat ik binnenkort even wat foto's kan plaatsen om jullie even een indruk te geven van hoe het er hier uitziet

Gr Sven


  • 19 Oktober 2011 - 08:47

    Theo:

    Goed om te lezen dat je er bent....en leuk om je zo te volgen. Je komt op een mooi moment aan gelet op het feit dat gisteren Israelische militair is vrijgelaten...kortom....genoeg hectiek daar zou ik willen beweren.

    Veel plezier...take care.....Theo

  • 19 Oktober 2011 - 18:16

    Nelke:

    Ik ben trots als ik lees hoe zelfstandig je de zaken aanpakt.
    En fijn, dat jij jezelf de kans geeft om even een week te acclimatiseren.
    Alles is nieuw, wen er eerst maar aan....
    Pas je op met de Jakhals??? ;)
    Ik heb je graag weer heelhuids terug.
    Dikke kus,
    Nelke

  • 21 Oktober 2011 - 11:09

    Joop,:

    Fijn te lezen dat moet acclimatiseren, dit geeft aan dat je echt in een nadere leefomgeving bent.
    Morgen je eerste sabbath, ben benieuwd naar je verdere verhalen, veel plezier, leef, geniet en neem mee wat je aangereikt krijgt.

    groet

    Joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 7124

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2011 - 18 November 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: