Gazelle's tellen - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sven Andreae - WaarBenJij.nu Gazelle's tellen - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sven Andreae - WaarBenJij.nu

Gazelle's tellen

Door: Sven Andreae

Blijf op de hoogte en volg Sven

28 Oktober 2011 | Israel, Jeruzalem

Even een kort verslagje tussendoor,

Gisteren eindelijk een dag gehad waar ik zo op had gehoopt.

Om 03:00 ging de wekker, Andreas, Simon, Johanna en ik zouden om 04:00 worden opgehaald dit werd uiteindelijk 04:30. Vervolgens een uur in de auto gezeten richting Sapir. Hier kwamen alle 'Rangers' uit het zuidelijke deel van Israel bij elkaar voor het jaarlijks tellen van de gazelle populatie... Ik had verwacht dat er 5 andere auto's zouden zijn maar er waren maar liefst 30!! met in elke auto minimaal 3 mensen dan kunnen jullie de rekensom wel maken...

Na een bakje koffie werden we verdeeld over de auto's. Andreas en ik kwamen bij de man die ons ook had opgehaald een ranger die werkzaam is op de grens van Egypte-Israel... deze man had een FAL (voor de gamers onder ons :P) bij zich oftewel een serieus machine geweer.

We vertrokken in zuidelijke richting waarna we naar het westen afbogen we waren met 2 auto's en hebben een gebied ter grootte van het Yotvata reservaat 60 km2 afgespeurd naar gazelle's maar je moest ook de andere dieren tellen die je onderweg tegenkwam... We hebben er 17 geteld en ook nog 15 vogels Ook hebben we nog een Kameel-herder.

Na het tellen zijn we richting Eilat gereden, om ergens in the middle of nowhere onder een viaduct te gaan lunchen.Uiteindelijk heerlijk geBBQed.

Na de lunch werden we weer verdeeld over de auto's, ditmaal kwamen we bij een ex-militair in de auto die ons heel veel over het Israelische leger heeft verteld en ook een knap staaltje Offroad rijden heeft laten zien. Helaas geen gazelle's meer gezien maar dat kwam omdat we met veel teveel auto's op een te klein traject aan het zoeken waren.

Al met al was het een zeer leuke dag, thuis aangekomen nog even een hapje gegeten en om 21:00 m'n bed ingedoken moe maar voldaan...

Na lang nadenken en na het lezen van jullie ondersteunende reactie's heb ik besloten mijn 5 weken gewoon aftemaken.... Het is soms gewoon even doorbijten maar gisteren heeft wel bewezen dat er na regen zonneschijn komt :)

Groet Sven

P.s. Voor de geinteresseerden; Mijn baard is weer netjes geschoren/getrimd! Het leek net op een verwilderde struik :P

• 28 Oktober 2011 - 10:00

Niels:

Je hebt toch wel een foto gemaakt van die baard?!!! :P

• 28 Oktober 2011 - 10:02

Joop:

fijn te lezen, succes en een mooi weekend.

• 28 Oktober 2011 - 10:30

Ome Jaap ....:

Leuk om je op deze manier te kunnen 'volgen', veel plezier daar.

gr Jaap

• 28 Oktober 2011 - 10:49

Nelke:

Een lach om mijn mond: YES! je gaat het gewoon doen.
    Dat er nog maar meer van deze dagen mogen gaan volgen...
    Liefs,
    je moeder

• 28 Oktober 2011 - 14:47

Willemien:

Gaaf man! Ben stiekem wel beetje jaloers.. :) mooie ervaring(en)!
    Have fun!

• 28 Oktober 2011 - 16:43

Bep:

Hoi Sven,

Ben helemaal trots op jou !!

Succes en veel plezier !

lieve groet, Bep.

• 28 Oktober 2011 - 21:07

Tante Jel:

Zo zie je maar weer jongen, het leven is niet wat je ervan verwacht, maar wat je er van maakt!
    Enne, dat gaat jou zekers lukken als ik het zo lees. Kijk op zo'n blog kun je natuurlijk niet schrijven dat je gewoon heimwee naar bv. Je tante had .....;-) enne, nou je weer toonbaar bent komen er zeker binnenkort eens een paar foto's !? Alweer benieuwd naar je volgende belevenissen , groetjes ook van je "omke Ype".

• 28 Oktober 2011 - 23:19

Nath.:

Mooi dat je je weken daar nu wel gaat afmaken!!
    Ik hoop dat je daar nog een leuke tijfd zal hebben.
    en dat weet ik bijna eerlijk gezegd wel zeker!

have fun & succes nog!

Kus (K)

• 01 November 2011 - 18:08

Femke:

Succes Sven, je gaat het redden! Geniet van iedere dag die je mee maakt. Het kan nooit minder zijn dan het nare Nederland, met de kou en regen.
    Heel veel plezier met de beestjes en bijt van je af! ;)
    Kijk uit naar de rest van je verhalen!
    xx

• 02 November 2011 - 19:52

Milou:

Lieve Sven,

Ik vind het echt super tof van je dat je de weken gaat afmaken!
    En ik vind het al helemaal fijn om te lezen dat je weer zo'n topervaring rijker bent. Dat is nog is wat anders dan blokken voor je tentamens:) Ben erg benieuwd naar een paar foto's uiteraard!

Veel plezier nog!

Xxx en liefs van ons allemaal!

• 02 November 2011 - 20:04

Kees:

Kerel,
    Leuke verhalen, ik zou zeggen haal eruit wat erin zit.
    Succes
    Kees